QUADERN DE BITÀCOLA | ESPIRAL D’INDAGACIÓ |
Eina d’acompanyament i registre. | Model d’indagació col·laborativa |
És un document d’acompanyament per a l’equip impulsor que genera reflexió i permet registrar experiències rellevants per tal d’evidenciar el procés d’aprenentatge en relació a la gestió del canvi del centre. | Basada en l’evidència. Consta de 6 fases: observar, focalitzar, desenvolupar la intuïció, aprendre, passar a l’acció i comprovar. |
RÚBRICA DEL CANVI | PROTOTIPATGE I PLA D’ESCALADA |
Eina de reflexió i d’aprenentatge. | Mètode per a la millora de l’aprenentatge. |
Té com a objectiu orientar els centres sobre la seva situació actual i ajudar-los a prendre decisions per a la millora. Pot ser usada com a eina de sensibilització i formació, com a eina d’autoavaluació i/o com a eina d’orientació per a la planificació. *Per un òptim funcionament de l'eina no es recomana l'entorn de Microsoft Explorer. | Prototip: aprenentatge a petita escala (pilotar). Pla d’escalada: implantació gradual del prototip el qual ha estat validat i reflexionat. |
SISTEMÀTICA v3.3. | PGA-MEMÒRIA v4.0. |
Agenda intel·ligent. | Document que connecta la PGA i la Memòria. |
Recull els processos i rutines del centre. Està connectada amb la PGA-memòria. | Permet planificar i fer el seguiment dels objectius del centre a 4 anys vista Instruccions (12-09-24) Base d’orientació Tècnica d’esmicolament Web del DIE |
XARXES | EQUIP IMPULSOR |
Estructura organitzativa entre centres | Estructura organitzativa de centre |
L’objectiu de les xarxes és el de col·laborar de forma estable i sistemàtica, aprendre plegats, reforçar els projectes propis i crear coneixement compartit. El treball en xarxes millora l’aprenentatge professional. Les xarxes estan facilitades per les assessores i els assessors del programa els quals també acompanyen a través de visites al centre. | Lidera el canvi, representa la transformació i vetlla per la cultura de centre. Potencia processos d’acció- reflexió en equilibri amb els àmbits emocional, racional i contextual. Ho fa a través de dinàmiques que impliquen a tota la comunitat educativa les quals estan enfocades a treballar els 4 eixos del marc: propòsit, pràctiques, avaluació i organització. |